Naše služby
Společnost DUHA poskytuje celkem tři sociální služby, při jejichž využívání může dospělý člověk s mentálním znevýhodněním dostávat takovou podporu, aby mohl vést život, který se co nejvíce podobá životu ostatních dospělých lidí.
Ambulantní služba Centrum denních služeb se dokáže postarat o náplň jeho dne, pobytová služba Chráněné bydlení mu může nabídnout nový domov, terénní služba Podpora samostatného bydlení mu umožní žít ve svém. V rámci svých aktivit se Společnost DUHA také snaží pozitivně ovlivňovat společenské prostředí a smýšlení veřejnosti.

Centrum denních služeb
Vize Centra denních služeb
Jsme místem, kde se mohou klienti seberealizovat, aktivně trávit čas, vzdělávat se a být součástí společenského života. Podporujeme klienty ve zvládání dovedností a schopností potřebných pro běžný život.

Zásady služby CDS
Ambulantní službu Centrum denních služeb (CDS) poskytujeme ve dvou lokalitách v Praze. CDS Nová DUHA je na Černém Mostě, CDS Galerie DUHOVKA ve Vysočanech. širokou paletu možností. Klient si může sestavit svůj týdenní harmonogram přesně tak, jak mu vyhovuje – při domlouvání zakázky může kombinovat obě centra i různé místnosti, v odpoledních hodinách může docházet na zájmové kluby.
Při práci s klienty se držíme těchto zásad:
• Umožnit klientovi vybrat si z různorodé nabídky činností
• Podporovat klienty pouze v tom, co potřebují
• Podporovat klienty při přechodu na jiný druh služby či do práce
• Jednat s našimi klienty jako s dospělými lidmi a rovnocennými partnery
Komu je služba určena a jaké jsou její cíle
Klienty našich služeb jsou dospělí lidé s mentálním znevýhodněním, kteří potřebují podporu v různých oblastech života.
Dlouhodobé cíle služby:
1. Vytváříme program a aktivity CDS podle aktuálních potřeb, přání a možností klientů.
• Asistent dává klientům prostor pro vyjádření svých přání a potřeb na každodenních ranních poradách a pravidelných měsíčních poradách.
• Asistent vede s klientem pravidelné individuální rozhovory o jeho přáních a potřebách na měsíčních schůzkách.
• Asistent nabízí klientovi aktivity s ohledem na jeho potřeby a možnosti.
• Koordinátorka s asistenty vytváří měsíční program zahrnující pravidelné aktivity a kluby a mimořádné akce vzešlé na základě podnětů od klientů.
2. Nabízíme klientům činnosti, které umožňují získávání, rozvíjení a udržování dovedností pro každodenní život podle individuálních potřeb a schopností (vaření, pečení, nákup, cestování, úklid, domácí práce, péče o svoji osobu, práce s internetem, hospodaření s penězi, komunikace s okolím apod.).
• Asistent s klientem individuálně plánuje nácvik nových dovedností a rozvoj či udržování stávajících dovedností.
• Asistent klienta zapojuje do běžných činností a vytváří tak prostor pro zkoušení a získání nových dovedností.
3. Nabízíme klientům tvořivé a aktivizační činnosti vedoucí k prožitku seberealizace a smysluplného trávení času.
• Každá místnost dává klientovi možnost věnovat se konkrétním tvořivým a aktivizačním činnostem.
• Asistenti přichází s novými nápady na činnosti s ohledem na přání, možnosti a schopnosti klienta.
• Asistenti zapojují klienty do tvorby výrobků určených na prodej veřejnosti či prezentaci Společnosti DUHA.
4. Nabízíme klientům kontakt s přirozeným sociálním prostředím v rámci domluvených aktivit.
• Asistenti doprovází klienty na výlety, kulturní a společenské akce, do kaváren a restaurací.
• Klienti jsou zapojeni do prodeje výrobků (v CDS či na akcích).
• Pořádáme dny otevřených dveří a akce pro klienty a jejich rodinné příslušníky.
5. Nabízíme klientům rozvoj podle jejich zájmu a získávání znalostí (v oblasti lidských práv, zdraví, bezpečnosti, společensko-kulturní, partnerství a vztahů).
• Asistent v rámci ranní porady přináší aktuální témata ze společenského dění a srozumitelnou formou s nimi klienty seznamuje (vede diskusi, individuální rozhovor).
• Asistent přichází s tématy pro rozvoj klientů.
• Koordinátorka vyhledává partnery pro spolupráci.
6. Nabízíme klientům podporu při vlastním rozhodování a v přijímání vlastní zodpovědnosti za svůj osobní i pracovní život (prožití celého procesu činnosti: příprava – realizace – výsledek – dokončení – zhodnocení).
• Asistent se ve spolupráci s klientem zaměřuje na provedení klienta celým procesem činnosti.
• Asistent podporuje klienta individuálně (dává mu dostatek srozumitelných informací, nabízí možnosti, hledá způsoby).
• Asistent seznamuje klienta s důsledky vlastních rozhodnutí, s důrazem na porozumění klienta dané situaci.
Centrum denních služeb
Nová DUHA
• Pohodová místnost nabízí především relaxační aktivity – vyšívání, malování kamenů, práce na Sentablu, společenské hry, batikování, tvoření z moduritu, výroba svačinek.
• Keramická místnost je plně vybavena pro veškerou činnost spojenou s výrobou keramiky. Dále je zde možné pracovat se dřevem (broušení, lakování apod.), plést šály a deky a vytvářet šperky.
• Výtvarná místnost se zaměřuje na ručně vytvářené produkty jako jsou papírenské výrobky, mýdla, textilní doplňky, malování na čtvrtku i na plátno a nechybí ani práce se sítotiskem.
• Pekárna je prostorem, kde se klienti učí nejen péct, ale i vařit a připravovat studené občerstvení. Oblíbené je pečení bábovek či slaných šneků, stejně jako příprava teplých jídel či salátů.
• V Nové DUZE nabízíme také mnoho aktivizačních a vzdělávacích činností jako je péče o sebe, strečink, jóga, plavání, arteterapie, kontakt se zvířaty a mnoho dalšího. Klientům pravidelně zprostředkováváme kontakt se společenským prostředím. Chodíme na procházky, výlety, pořádáme návštěvy kulturních a jiných zajímavých akcí (výstavy, muzea, trhy, farmy apod.), podporujeme klienty při nakupování nebo navštěvování kaváren.
• Samostatnou součástí programu CDS Nová DUHA jsou odpolední kluby, kde mohou klienti ještě více individuálně trénovat dovednosti, které povedou k rozvoji jejich samostatnosti. Nabídka odpoledních klubů se mění dle aktuálních potřeb klientů, aktuálně realizujeme tyto kluby:
• Vaření/pečení
• Cvičení (jóga/strečink)
• Batikování
CDS Nová DUHA
Náměstí Plukovníka Vlčka 696, Praha 14 – Černý Most
Po – Pá, 07:30 — 16:00
V provozu každý všední den
08:00 — 14:00
Stálý program
14:00 — 16:00
Volitelné zájmové kluby
Centrum denních služeb
Galerie DUHOVKA
Galerie DUHOVKA je malou uměleckou oázou. Převažují zde tvořivé aktivity, ale prostor je i pro praktické nácviky, aktivizaci a vzdělávání.
• Při tvoření se pracuje s různými materiály, nejčastěji s korálky a barvami. Vznikají zde krásné šperky, jako například náramky, náušnice, náhrdelníky. Klienti mohou malovat na mnoho způsobů – na plátno, hrníčky, tašky, šátky nebo vyrábět dekorační a dárkové předměty – mýdla, svíčky, magnetky, vánoční ozdoby, věnce a mnoho dalších.
• Praktické dovednosti se klienti učí při pravidelném nácviku úklidu, přípravě svačin, počítání peněz nebo nakupování. Mohou zde také nacvičit postup při praní, žehlení, mytí nádobí nebo si vyzkoušet práci na počítači.
• Klientům v programu nabízíme také aktivizační činnosti jako je cvičení na židlích, pravidelné procházky, návštěvy výstav a galerií, výlety do přírody, besedy, arteterapii nebo návštěvy kaváren.
• Samostatnou součástí programu Galerie DUHOVKA jsou odpolední kluby, kde mohou klienti ještě více individuálně trénovat dovednosti, které povedou k rozvoji jejich samostatnosti. Nabídka odpoledních klubů se mění dle aktuálních potřeb klientů, aktuálně realizujeme tyto kluby:
• Malování – arteterapie
• Klub s Přírodovědným spolkem Darwin
• Klub tancování
• V případě zájmu je možné zavést i odpolední kluby dle individuálních požadavků klientů.
CDS Galerie DUHOVKA
Staromlýnská 577/4, Praha 9 – Vysočany
Po – Pá, 07:30 — 16:00
V provozu každý všední den
08:00 — 14:00
Stálý program
14:00 — 16:00
Volitelné zájmové kluby
Cena za služby
Služby Centra denních služeb jsou ze zákona hrazené.
Cena služby je 80,- Kč za hodinu.
Pro klienty, kteří využívají další službu Společnosti DUHA, je cena snížena na 60,- Kč za hodinu.
Spojte se s námi!
Zaujali jsme Vás a chcete se stát klientem naší služby? Máte další otázky? V DUZE máme tým, který Vám ochotně pomůže a poradí, domluvte si schůzku se sociální pracovnicí.

Chráněné bydlení
Vize Chráněného bydlení (CHB)
Jsme partnery našich klientů při získávání praktických dovedností pro zvládání běžného života.
Nabízíme možnosti, jak žít v bytech v různých částech Prahy, jak pečovat o sebe a svoji domácnost, jak si poradit venku a být zodpovědný sám za sebe.

Zásady služby CHB
Věříme, že život každého člověka představuje unikátní hodnotu a že lidé s mentálním znevýhodněním by měli mít stejně jako všichni lidé osobní svobodu při usilování o splnění svých přání a zaujetí vlastního místa ve světě.
Proto se při práci s klienty držíme těchto zásad:
• Ke každému klientovi přistupovat individuálně
• Nabízet možnost volby a sebeurčení
• Nabízet možnost rozhodování se o vlastní budoucnosti
• Zachovávat rovnocenný přístup ke klientům
• Při spolupráci s klientem aplikovat systemický přístup
• Spolupracovat v rámci týmu asistentů
• Přizpůsobit služby klientům v seniorském věku
• Zachovávat tradici organizace
Komu je služba určena a jaké jsou její cíle
Klienty chráněného bydlení jsou dospělí lidé s mentálním znevýhodněním. Cílem Chráněného bydlení Společnosti DUHA je pozitivně ovlivnit situaci našich klientů. Naši klienti se nacházejí v různých situacích, i proto se naše cíle od situací klientů odvíjejí:
1. Klient žije v chráněném bytě s podporou asistenta. Cíle:
• Asistenti aktivně zapojují klienta do chodu domácnosti.
• Asistenti se domlouvají s klientem na vzájemné spolupráci (Náplň služby, IP).
• Asistenti mapují situace, které klient zvládá sám a situace, které mohou být rizikové. Spolupracují na zvládnutí rizik.
• Asistenti podporují klienta při hledání či docházení do zaměstnání, využívání návazných služeb a v aktivním trávení volného času.
• Osobní asistent pravidelně hodnotí s klientem domluvenou spolupráci.
• Osobní asistent s klientem pravidelně hodnotí domluvenou spolupráci a potřebnou míru podpory (popsáno v Systému spolupráce).
2. Klient se o sebe dokáže postarat sám a chce žít samostatně. Cíle:
• Tým chráněného bydlení podporuje klienta v jeho rozhodování o možnosti odchodu do samostatného života, pomáhá klientovi s hledáním vlastního bydlení, vč. zprostředkování návazné služby, je-li potřeba.
• Tým chráněného bydlení provází klienta v procesu postupného osamostatňování.
• Tým chráněného bydlení pomáhá uskutečnit stěhování klienta při odchodu ze služby a nabízí podporu v přechodném období.
3. Klient v seniorském věku a při nepříznivém zdravotním stavu může zůstat v chráněném bytě do konce života. Cíle:
• Vedení chráněného bydlení posuzuje ekonomické, personální možnosti služby.
• Tým chráněného bydlení spolupracuje s opatrovníkem, rodinou na možnostech péče a zvládnutí rizik.
• Vedení chráněného bydlení zajistí potřebné návazné služby pro seniory (pečovatelská služba, domácí péče, domácí hospic aj.).
• Tým chráněného bydlení uzpůsobí podmínky bytu pro život klienta.
Mapa chráněných bytů v Praze

Cena za služby
• Poskytnutí ubytování max. 260,- Kč/den.
• Poskytnutí stravy 180 Kč a pomoc s přípravou stravy 40,- Kč/den.
• Úkony služby 135,- Kč/hod podle skutečné výše čerpaných služeb.
Spojte se s námi!
Zaujali jsme Vás a chcete se stát klientem naší služby? Máte další otázky? V DUZE máme tým, který Vám ochotně pomůže a poradí, domluvte si schůzku se sociální pracovnicí.

Podpora samostatného bydlení
Vize Podpory samostatného bydlení (PSB)
Jsme terénní pracovníci, kteří podporují klienty bydlící ve vlastní domácnosti, aby mohli žít běžný život.

Zásady služby PSB
Podpora samostatného bydlení je terénní služba.
Věříme, že život každého člověka představuje unikátní hodnotu a že lidé s mentálním znevýhodněním by měli mít stejně jako všichni lidé osobní svobodu při usilování o splnění svých přání a zaujetí vlastního místa ve světě.
Proto se při práci s klienty držíme těchto zásad:
• Ke každému klientovi přistupovat individuálně
• Nabízet možnost volby a sebeurčení
• Nabízet možnost rozhodování se o vlastní budoucnosti
• Zachovávat rovnocenný přístup ke klientům
• Při spolupráci s klientem aplikovat systemický přístup
• Spolupracovat v rámci týmu asistentů
• Přizpůsobit služby klientům v seniorském věku
• Zachovávat tradici organizace
Komu je služba určena a jaké jsou její cíle
Cíle služby:
1. Podporujeme klienty v dosažení co nejvyšší míry samostatnosti dle jejich individuálních potřeb a možností, aby mohli co nejdéle zůstat ve svém přirozeném domácím prostředí.
Kritéria
•Navazujeme spolupráci s návaznými službami a běžně dostupnými službami.
• Podporujeme klienta v aktivním trávení volného času a navazování kontaktů v rámci komunity.
• Reagujeme na proměnlivé potřeby klientů a upravujeme rozsah a průběh poskytované služby.
• Konzultujeme a zprostředkováváme návrhy pro materiální zabezpečení bytu, aby byl vyhovující v kontextu zdraví a schopností klienta.
2. Pracujeme s klienty na budování samostatnosti v různých životních oblastech.
Kritéria:
• Rozvíjíme klienta v činnostech důležitých pro péči o domácnost a fungování v rámci běžných záležitostí, jako je podpora v cestování, zajištění stravy, úklidu, hospodaření atd.
• Podporujeme klienty v navazování partnerských vztahů a budování přirozených sociálních kontaktů
• Podporujeme klienty v samostatné komunikaci s lékaři a úřady
3. Podporujeme klienty a jejich blízké v rozhodnutí pro samostatný život
Kritéria:
• Poskytujeme klientům a jejich blízkým dostatek informací pro rozhodnutí k samostatnému životu.
• Dle potřeby se scházíme s klientem a jeho rodinou a nabízíme konzultace v oblasti možného osamostatnění, doporučujeme postupy a hledáme společně řešení situace.
4. Podporujeme klienty při rozhodování o vlastním životě a při spolupráci (případně nespolupráci) s jejich rodinou.
Kritéria:
• Respektujeme přání klienta, zároveň ho seznamujeme se společenskými normami a důsledky jeho jednání.
• Poskytujeme klientům maximální množství srozumitelných informací, aby se mohli samostatně a zodpovědně rozhodovat.
• Zajišťujeme podmínky a prostor pro „bezpečné“ jednání klienta s rodinou.
Cena za služby
Za asistenci klient služby Podpora samostatného bydlení platí 100,- Kč/hod podle skutečné výše čerpaných služeb za daný měsíc.
V případně nedostatečné výše příspěvku na péči je možné podat Žádost o slevu na poskytování služeb PSB.
Spojte se s námi!
Zaujali jsme Vás a chcete se stát klientem naší služby? Máte další otázky? V DUZE máme tým, který Vám ochotně pomůže a poradí, domluvte si schůzku se sociální pracovnicí.