Ve středu 12. února 2025 proběhl již 23. ročník tradičního setkání pracovníků Společnosti DUHA nad dobrou praxí. Smyslem tohoto každoročního setkání je společné ohlédnutí za uplynulým rokem a vzájemné sdílení příkladů dobré praxe z jednotlivých služeb.
Pracovníci Společnosti DUHA na setkání s jednoznačným názvem “Dobrá praxe” hodnotili uplynulý rok a prezentovali příklady ze své práce. Sdíleli, co se jim v uplynulém roce ve spolupráci s klienty podařilo, čeho si nejvíce váží, na co jsou pyšní, co úspěšně zvládli, nebo naopak co se nedařilo a jak hledali cestu ke zvládnutí náročné situace. Každý příklad dobré praxe reprezentoval danou službu a odrážel hlavní témata, která služba v roce 2024 řešila. Nejnáročnější bylo zvládnout personální nedostatek, úmrtí klienta, zhoršení zdravotního stavu, nespolupráci nebo třeba stěhování. Kolegové prezentovali i dobré zkušenosti: jak nové a vhodně zvolené aktivity mohou ovlivnit kvalitu služby a tím
i kvalitu života klientů, jak je důležité hledat nové přístupy, nové cesty ve spolupráci s klientem, či jak je nezbytné individuální plánování pro jasné stanovení postupu a zapojení pracovníků. Příklady dobré praxe vypovídaly nejenom o námi poskytovaných službách, ale především o profesionalitě našich pracovníků a samozřejmě také o spokojenosti našich klientů.
Letošní ročník se mimořádně vydařil. Příspěvky byly svou kvalitou velmi vyrovnané. Vynikaly precizní přípravou a zpracováním, zahrnovaly jak zhodnocení z pohledu pracovníků, tak hodnocení z pohledu klientů formou rozhovorů. Do přípravy a prezentování příkladů dobré praxe byli zapojeni všichni pracovníci: vedoucí služeb, koordinátoři, sociální pracovnice a asistující. Jednotlivé příspěvky tak vypovídaly o skvělé týmové spolupráci. Každý příspěvek ukázal individuální přístup pracovníků ke klientům, jasnou metodickou práci a použití konkrétních pracovních postupů.
Nahlédnout do praxe jednotlivých služeb bylo inspirativní a poučné, místy zábavné i dojemné. V závěru jsme společným přípitkem oslavili nejenom 33. výročí založení Společnosti DUHA, ale hlavně úspěšné zvládnutí náročného roku 2024. Zvládli jsme obtížné situace a máme spokojené klienty. Ustáli jsme personální krizi. Zachovali si dobrou náladu, pozitivní přístup, skvělou spolupráci. A to jsou v sociální službě ty největší dary.
Petra Koláčková
manažerka kvality ve Společnosti DUHA



















