Dobrá praxe byla dobrá!

Ve středu 12. února 2025 proběhl již 23. ročník tradičního setkání pracovníků  Společnosti DUHA nad dobrou praxí. Smyslem tohoto každoročního setkání je společné ohlédnutí za uplynulým rokem a vzájemné sdílení příkladů dobré praxe z jednotlivých služeb.

Pracovníci Společnosti DUHA na setkání s jednoznačným názvem “Dobrá praxe” hodnotili uplynulý rok a prezentovali příklady ze své práce. Sdíleli, co se jim v uplynulém roce ve spolupráci s klienty podařilo, čeho si nejvíce váží, na co jsou pyšní, co úspěšně zvládli, nebo naopak co se nedařilo a jak hledali cestu ke zvládnutí náročné situace. Každý příklad dobré praxe reprezentoval danou službu a odrážel hlavní témata, která služba v roce 2024 řešila. Nejnáročnější bylo zvládnout personální nedostatek, úmrtí klienta, zhoršení zdravotního stavu, nespolupráci nebo třeba stěhování. Kolegové prezentovali i dobré zkušenosti: jak nové a vhodně zvolené aktivity mohou ovlivnit kvalitu služby a tím
i kvalitu života klientů, jak je důležité hledat nové přístupy, nové cesty ve spolupráci s klientem, či jak je nezbytné individuální plánování pro jasné stanovení postupu a zapojení pracovníků. Příklady dobré praxe vypovídaly nejenom o námi poskytovaných službách, ale především o profesionalitě našich pracovníků a samozřejmě také o spokojenosti našich klientů.

Letošní ročník se mimořádně vydařil. Příspěvky byly svou kvalitou velmi vyrovnané. Vynikaly precizní přípravou a zpracováním, zahrnovaly jak zhodnocení z pohledu pracovníků, tak hodnocení z pohledu klientů formou rozhovorů. Do přípravy a prezentování příkladů dobré praxe byli zapojeni všichni pracovníci: vedoucí služeb, koordinátoři, sociální pracovnice a asistující. Jednotlivé příspěvky tak vypovídaly o skvělé týmové spolupráci. Každý příspěvek ukázal individuální přístup pracovníků ke klientům, jasnou metodickou práci a použití konkrétních pracovních postupů.

Nahlédnout do praxe jednotlivých služeb bylo inspirativní a poučné, místy zábavné i dojemné. V závěru jsme společným přípitkem oslavili nejenom 33. výročí založení Společnosti DUHA, ale hlavně úspěšné zvládnutí náročného roku 2024. Zvládli jsme obtížné situace a máme spokojené klienty. Ustáli jsme personální krizi. Zachovali si dobrou náladu, pozitivní přístup, skvělou spolupráci. A to jsou v sociální službě ty největší dary.

Petra Koláčková
manažerka kvality ve Společnosti DUHA